Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
rindu terubat..^__^..part 1






Assalamualaikum.......

em..pagi ni,,terpanggil saya untuk berkongsi perasaan gembira saya bersama sahabat2..tiada paksaan untuk sahabat2 baca entry saya ni..almaklumlah..bila dah da kat umah ni...meng"update" blog jela kejenya..hehee....

mula-mula nak cerita tentang kisah sepanjang perjalanan pulangku ke desa tercinta..^__^..pertama2nya..alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izinnya saya dan sahabat2 pulang ke pangkuan keluarga dengan selamatnya..alhamdulillah...=)...saya bersama dua orang adik2ku tersayang,fifa dan siti,seawal pukul 6.30pagi(kalau kat sabah dah cerah pn..hee) bertolak ke airport KK...sebelum perjalanan kami,saya berdoa moga setiap perjalanan kami itu bermanfaat..mudah2han setiap prjalanan kami,dpt kami kutip ilmu2 atw pengalaman2 berhrga 2k hari muka..insyaallah....

alhamdulillah..syukur..allah dengar doa saya,dan allah kabulkan doa saya...syukur sgt2...walau dmana kita berada,kita sentiasa dpt ilmu manfaat..alhamdulillah..walaupn ada sedikit kesulitan melanda,tapi,allah itu maha berkuasa..allah itu maha penyayang..dihadirkannya sebuah musibah,2k menghadiahkan sebuah muhibbah...=)..fifa,u should be more careful next time ya...dont clumsy2..heee....flight delay,mmg menguji kesbrn kami,yg msg2 hati dh melonjak2 2k pulang ke desa tercinta..tapi..kami tabahkan hati..mg setiap detik berlalu,berlalu dgn cpt..alhamdulillah..akhrnya..masa 2k berlepas..satu ketidakselesaan ku adalah,saya resah memikirkan siapalah bakal yg akan sy duduk di sebelah dalam flight nanti..kalau perempuan,alhamdulillah..dptlah tido dgn selesa dan rehatkan bdn yg dh lenguh2 2..tapi..kalau lelaki..allah..cabarnnya...tau jela..flight airasia tu,xda lah besar mana pn tmpt duduknya..silap haribulan..leh bersentuhan bahu dengan "jiran sebelah"..allah..seram plak memikirkannya..cuma di dalam hati ini,ku berdoa,mg allah permudahkan segala urusan kami..alhamdulillah..semuanya berjalan lancar...dan teka...agak2,sebelah sape yang saya duduk??ehhee.ketar jg nak duduk ni..hehe...dapat dok sebelah ustaz..im gues..tapi beliau lebih selesa berbahasakan diri sebagai Pak Cik Salimi...

sepanjang perjalanan 2 jam lbh tu,sy diberi pengisian2 yang bgi sy sgt bagus utk di amalkan..bermcm2 prkara yg kami diskusikan...dan..banyak juga tips2 yang beliau kongsikan bersama saya..alhamdulillah..mudah2han segala ilmu yg dpt 2,dpt dmnfaatkn...rasanya,terlalu pnjg 2k dsharekan di sini..insyaallah..da masa nanti,saya ceritakan intipati yg sy dpt..waallahualam...alangkah indahnya andai setiap perjalanan kita,diisi dgn perkara2 berfaedah..tiadalah kita hidup dalam kerugian..waallahualam....dan..segala2nya berjalan lancar...dan hati seronok bila d LCCT,saya berjumpa kak shima,kenalan fb..snggup kak shima dtg semata2 2k berjumpa saya...moga ukhwah kami sentiasa mekar harum mewangi lantas ke syurga..amin....akhirnya....kami sume slmt smpe ke destinasi masing2..tinggallah sabah..tinggallah semuanya wat sementara waktu..akan kami pulnag semula bg menuntut ilmu fardhu ain nt..insyaallah..mg2 permulaan semester baru,lbh memberi semangat buat kami..amin,....

berakhir sdh cerita mengenai kepulangnku,so skang proceed cerita mengenai rinduku terubat,,,,hehee...hari jumaat baru2 ni,10dec 2010,rinduku terubat bila mana kami sahabat2 baik berkumpul seperti zaman skol dulu...isyah,syu,rahmah,dan saya..kasih kami malah makin mekar berbandg dahulu..tapi sayang..kimah,sorg lg shbt kami xdpt menghdirkn diri pd prjumpaan kali ini....mg2..msh da waktu 2k kami memadu kasih lagi..amin...xkusangka...walau usia masing2 sdh berumur 20thn,dan isyah,shbtku bakal menamatkan zaman daranya pada tanggal 29jan2011 nt,rupa2nya,perangai kami masih tdk berubah...dan..kerana itulah..kemesraan kami kembali bertaut...allah..serius..sgt merindui zaman2 skol dulu..bila sdh berkmpl spt 2,mengingatkan ku zaman2 skol kami..

syuhada mohamed rasyid..merupakan palajr UKM,jurusan sains sekitar....walaupn dh blajar tgi2...tapi...syu tetap seperti dulu..masih merendah diri..begitu ayu dgn tudung labuhnya...begitu sopan dgn tutur katanya yang lembut,tapi dlm lembut ada tegasnya....dan..perangai gile2nya msih xberubah!!dan itulh yng membuatkan saya bertmbah syg padanya!!!

rahmah ramli..orgnya tgi..ayu berkaca mata..senyuman xlekang dari bibir..walau diri sering di landa masalah,namun..senyuman nya xlekang di bibir..membuatkan orang sekekliling xjemu memandang....punya hati yang baik...membuatkan diri ini smkin menyayanginya..!!!...merupakan graduan politeknik kelantan..skng tgh tgu twrn 2k smbg bljar..insyaallah...akn ada rzki menntimu wahai shbt..amin...

siti noraisah nuri...gadis pendiam...seorg perahsia..begitu sukar untuk memahami isi hatinya..begitu sukar untuk mendekatinya...bagaikan seindah mawar berduri..insyaallah..namun..diam2 ubi berisi ni lah..yang akhirnya..yang akn menamatkan zaman bujangnya terlbh dahulu berbandg kami..pergilah sahabt..pergilah..jadilah isteri yang solehah...bentuklah keluargamu spy menjd keluarga sakinah....lahirkanlah anak2 yg soleh dan solehah...seru mu sdh smpai..sahutlah seruan itu...kemudikanlah bahtera mu dgn iman...berlndskan syariat2 islam..aku mendambakan dikau hidup bhgia...doaku,xkan putus,dan akn sentiasa mengiringi setiap langkah perjuanganmu sbgai shbt yang sejati..amin....walau dirinya pendiam,nmun beliau punyai hati yg baik...orgnya xlokek,xkedekut...xsuka melihat shbt2 dlm kesusahan...peribadinya telah menawan hatiku.....buat bakal zaujinya,jagalah permata hatiku ini dgn sebaik2nya..hargailah dy..jgn sesekali menyakitinya...andai engkau sakitinya,bermakna engkau jua menyakiti hatiku.....jadilah suami yg soleh...amin....

kerana peribadi2 sahabat2 ku lah membuatkn jg aku terus jd aku sprti hari ini..shbt2..terima kasih kerana sudi menerima khdrnku dlm episod kehdpnmu...terima kasih krn sudi menyahut huluran kasih dariku..terima kasih jua kerna sudi berkongsi segala kisah suka dan duka denganku..sesungguhnya....hati ini sentiasa merindui kalian...sentiasa menyayangi kalian...tidak akn ku benarkan kalian jauh dari redha allah..ku mgharapkn jua drmu...mg xkan tinggalkn daku dlm kegelapan yg dibina oleh kekhilafan diri ky sendri..mg kasih yg kita semai selama ini,sentiasa mekar,lantas harum mewangi ke syurga..moga segalnya dlm redha allah..jg lah diri,hati.iman,dan jg lah keseluruhannya wahai shbt2 kesayanganku...........

sedih 2k mengatakan,tapi daku perlu mengundurkan diri,seruan ilahi sdh memanggil2 ku...sewajibnya....daku pergi mnghdap Kekasih Hatiku dahulu....nantikan rindu terubat episod kedua versi SMJP tercinta plak..insyaallah..jika ada kelapangn waktu..akn muncul lah daku di sini....salam seinda seharum kasturi...

dielah mujahidah...

0 comments: