Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
~Chewing Gum dulu kala~


Masa pi kedai tadi, terjumpe lah bubble gum ni, so, pe lagi, sambar jela, sebab memang dah lama sangaaaaaaaaaattttt xmakan....

terdetik dalam hati, "eh, wujud lagi rupanya chewing gum ni..zaman kanak2 ni...fuhhhhh... "

nak cari yang bubble gum yang warna hitam putih tu, xjumpe dh..ada jual lagi ke skang??? O_o ...

~Istighfar~


Istighfar sebelum tidur...

"Sesiapa yang mengucapkan pada masa dia mahu tidur : Astaghfirullahal' azim...allazi La ila-ha illa, huwal Hayyul Qayyum, wa atu-bu ilaih (Aku pohon ampun kepada ALLAH, tiada TUHAN selain DIA, DIA Yang Maha Hidup lagi Maha Berjaga, dan aku bertaubat kepadaNYA), maka di ampun dosa-dosanya walaupun sebanyak buih di lautan, walaupun sebanyak bilangan daun di pokok, walaupun sebanyak pasir di pantai dan walau sebanyak mana bilangan hari di dunia." (HR at-Tirmizi)

#selamatmalam.sehinggaberjumpalagi..insyaAllah biiznillah...#

~Suka2 je~

:: Time kebosanan study Numerical Computation.. sempat lah buat benda kebudak-budakkan ni.. hihihi.. ::


~Indahnya Persahabatan kita~

*Bersama Geng2 Bas Sekolah UMS*

Sahabat Sejati UNIC

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku


Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi


~Tatkala Hati Teruji~

~Cerita yang terpendam, tidak terpadam. Mohon benar kekuatan dari-Mu~


Wahai Tuhanku, Allahu Rabbi.
Entah berapa kali Kau menguji kami. Kadang kami mampu, kadang kami jatuh dan menzalimi diri.
Kami mohon kekuatan pada-Mu, janganlah Kau uji atas apa yang tidak mampu kami lalui.

Ada perkara yang tidak mampu kami kawal di hari-hari kami. Kerana kami hanya manusia yang tidak punya kuasa seperti-Mu, Ya Rabbi.

Ada hari-hari kami benar-benar teruji. Kami pohon penawar-Nya darimu.

Kami pohon dengan sebenar-benarnya, Ya Allah.

Kami mohon Kau mempermudahkan urusan kami. Nyata jalan satu itu bukan untuk kami.
Akur.
Namun, Kau tetap menguji hari-hari kami agar nyata benar keimanan kami kepada-Mu.

Ya Allah, maka anugerahkanlah jalan lain kepada kami. Bantulah kami kembali ke jalan-Mu.






Terlalu banyak cerita yang ku pendam,

Hingga hanya mampu ku berdiam,

Menghadapinya hanya dengan tangisan,

Bahawa aku lemah tanpa-Nya.

Kami mohonkan ketabahan,

Pada perkara yang diiginkan,

Dan perlu dilepaskan

Hanya kerana mengharap redhamu, Ya Allah.

Wahai Tuhan,

Kami khilaf,

Jangan jadikan hati kami buta,

Tanpa dapat melihat agungnya diri-Mu,

Jangan biarkan kami tuli,

Apabila mendengar peringatan-Mu,

Jangan biarkan hati kami lali,

Atas setiap perintah-Mu pada kami,


~Bantu kami Ya Rabbi. Tatkala hati berbolak-balik, kuatkanlah ia. Tatkala hati kami sakit, sembuhkanlah ia~

~Awak sweet sangat kalau........~



Tau tak? Orang perempuan nampak sweet sangat kalau tutup aurat dengan sempurna.. Bertambah sweet lg , dgn cantik akhlak dan peribadinya .. Ayuh! Sama2 kita bentuk diri menjadi Muslimah Acuan Al Quran….

~Golongan Anak Yang Berjaya?? ~


"Anak yang BERJAYA bukanlah anak yang berjaya BERKERJAYA, memewahkan kehidupan ibu dan ayahnya...
Tapi anak yang berjaya adalah anak SOLEH/SOLEHAH yang membawa ibu ayahnya turut serta menikmati SYURGA ALLAH bersama-sama."

~Tak COUPLE bukan tak laku... ~


Orang yang TAK COUPLE sebenarnya bukan tak laku, tetapi sebab cinta dia LIMITED EDITION utk yang halal saja..KAN? ^__^


~Istimewanya WANITA~


Wanita itu telah diciptakan oleh Allah SWT dengan pelbagai keistimewaan dan keunikan yang tiada pada seseorang lelaki di muka bumi ini.


Allah SWT telah meletakkan perbezaan sifat, perasaan dan fizikal antara seorang lelaki dengan seorang wanita amatlah berbeza.


Wanita telah dicipta dengan mempunyai rahim dalam tubuh badan di mana kehebatannya membuatkan seorang wanita itu boleh mengandung dan melahirkan bayi melalui organ peranakan itu.


Dengan rahim itulah, seseorang wanita mendapat keuntungan sepanjang kehidupannya berbanding lelaki.


Antara kelebihan yang telah Allah SWT gariskan dalam Islam ialah, wanita telah bekerja dengan Allah dengan menjadi ‘kilang manusia’. Tiap-tiap bulan wanita telah diberi cuti ‘bergaji penuh’ iaitu antara tujuh hingga 15 hari dalam sebulan yang meletakkan dirinya tidak wajib untuk menyembah Allah SWT dan dianggap waktu itu solatnya adalah terbaik buat dirinya.


Selain itu, wanita juga mendapat kelebihan cuti bersalin selama 60 hari di mana cuti itu bukanlah cuti yang dibuat-buat. Sebaliknya, cuti yang telah Allah SWT berikan selepas sembilan bulan ‘bekerja’ dengan Allah SWT. Berbeza dengan kaum adam, mereka tidak diberi cuti solat dan hukum menunaikan solat itu wajib bagi dirinya semenjak baligh hinggalah ke akhir hujung nyawa.


Allah SWT juga telah memberikan berita gembira kepada kaum hawa sepanjang dia mengandung, Allah SWT sentiasa mengampunkan dosa-dosanya dan terhapuslah segala dosa ketika dia bertarung nyawa melahirkan anak. Malah, sekiranya wanita itu meninggal sewaktu bersalin, dirinya dianggap mati syahid dan terus ditempatkan ke dalam syurga oleh Allah SWT.


Bagi wanita yang telah bersuami, si isteri akan mendapat ganjaran pahala di atas segala kebaikan yang dilakukan oleh suaminya tetapi tidak menanggung dosa-dosa yang suami lakukan.


Malah, ketika di akhirat nanti, wanita solehah pasti akan terkejut apabila mendapat ganjaran pahala yang berlebihan hasil dari kebaikan yang dilakukan suaminya ketika hidup di dunia dan segala pahala itulah yang dapat membantu suaminya ketika sedang meniti titian Siratulmustaqim untuk menuju masuk ke syurga.


Manakala, suami pula tidak akan pernah terlepas dari tugas-tugas berat untuk mendidik isteri dan anak-anak dari melakukan sebarang dosa kerana di akhirat kelak, suamilah yang akan bertanggung jawab di atas segala kejahatan yang dilakukan oleh isteri dan anak-anak.


Oleh itu, setiap wanita haruslah menjaga kehormatan diri dan sentiasa taat kepada suami agar sama-sama tidak melakukan perkara-perkara yang ditegah dalam syariat Islam.


Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok untuk ‘diluruskan’ oleh lelaki. Tetapi, seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus, mana mungkin kayu yang bengkok boleh menghasilkan bayang yang lurus. Luruskan wanita itu dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah SWT kerana sememangnya mereka diciptakan sebegitu rupa.


Bila wanita menjadi derhaka, pasti dunia lelaki menjadi huru hara. Lelaki pula, janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata, tapi binalah kepimpinan. Pastikan sebelum wanita menuju Ilahi, pimpinlah diri kapadaNya.

Oleh: NAIMAH SHAARI

~Perjuangan itu bukanlah mudah~


Memperjuangkan Islam bukanlah suatu perkara mudah kerana terbukti di dalam sejarah bahawa Islam tertegak dengan mengalirnya darah para syuhada serta airmata balu-balu dan anak-anak yang mereka tinggalkan. Perjuangan Islam menuntut bukan setakat masa, tetapi jiwa dan raga, pengorbanan dari segi harta dan kedudukan malah adakalanya menghambat nyawa.

"Adakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga,padahal belum datang kepadamu cubaan seperti yg dialami orang2 terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa kemelaratan,penderitaan dan digoncang dengan pelbagai cubaan,sehingga Rasul dan orang2 yg beriman bersamanya berkata,"Bilakah akan datang pertolongan Allah?"Ingatlah,sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat."(Al-Baqarah: 214)

‘isyh azizan au mut syahidan!

Rabbana Yassir wa la Tu'assir ya Karim Ya ArhamarRohimin..

KUasa 0 = 1 ?

Assalamulaikum wa salam mahabbah..
rindunya nak bertinta di taman bunga ciptaan saya yang tak seberapa ni..
moga terus diberi kekuatan dalam melayari kehidupan..

insyaAllah,tak nak tersimpang jauh..terus ke tajuk santapan hari ni..
alhamduliLlah..antara kita mungkin semua belajar matematik kan..subjek yang penuh dengan keajaiban..ilmu Dia juga.. :) .. dan saya juga merupakan student Mathematics.. Alhamdulillah, berpeluang utk terus mendalami ilmuNya…

jadi,kita mesti tahu,sebarang nombor jika kita kuasakan dengan kosong pasti mendapat jawapan 1..

1^0 = 1
100^0 = 1
10000^0 = 1
1000000000000^0 = 1

dah cuba tekan kalkulator?

bahkan matematik pun membuktikan :

andai kita benar2 ingin bertemu
YANG SATU,yakni YANG ESA,kita haruslah mengosongkan kekuatan kita,kelebihan kita dan segala apa yang membuat kita membesarkan diri sendiri..lantas membiarkan dahi mencecah bumi,sujud menyembah Ilahi..perasaan kehambaan yang menerjah di hati..Allahu Akbar..kerana sesungguhnya tiada dan daya upaya melainkan Allahu Ahad..subhanaLlah..




Surah al-Ikhlas.Maksud ayat 1-4:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
1. Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
2. Sesungguhnya Allah kekal.
3. Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
4. Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya…

:: moga jauh daripada termasuk golongan yang sombong dek kegersangan jiwa dari tarbiyyahNya..amin..::


~Aku suka dgn caramu mencintaiku~


Bismillahirrahmaanirrahiim..

Terdiam diri seketika tatkala dalam sedang asyik berjuang, tiba2 hadir sebuah warkah misteri yang begitu menyentuh kalbu….

~Aku Suka Dengan Caramu Mencintaiku~

[untukmu]


Dalam kisah ini ada dua hamba Allah yang sedang di uji keimanannya,
seorang Adam dan Hawa. Berhadapan dengan ujian mengenai soal Cinta dan perasaan yang di mana keduanya belum siap untuk melangkah ke depan,iaitu pernikahan...

Maka dari itu apa yang harus mereka lakukan adalah MENCINTAI DALAM DIAM…
kata-kata inilah yang menjadi tiang,dan mereka bersepakat untuk berteman…..

Adam itu sempat mengirimkan warkah cinta berbau syurga,jika aku simpulkan, warkahnya itu berbunyi…


AKU CINTA KAMU KERANA ALLAH..
sering aku mendengar bicara "Cinta" ini, bahkan mungkin sejak aku di bangku sekolah lagi,
tapi bicara "Cinta Kerana Allah", baru saat ini aku mendengarnya tika aku mengenalmu,

lalu apakah yang dinamakan "Cinta Kerana Allah"itu?

jika sekarang aku mengatakan….

"wahai Ustazah,aku mencintaimu kerana Allah",
apa yang membuatmu mempercayai kata-kataku?
aku rasa bukan kerana aku menuruti semua kemahuanmu dan membiarkan kau melakukan apapun yang kau suka bukan?
bukan...aku rasa bukan itu..


maka akan aku katakan "Aku Mencintaimu Kerana Allah..."

ketika aku menyayangimu kerana aqidahmu,

ketika aku meluruskanmu kerana tak ingin kau berbelok arah..

ketika aku mendoakanmu tanpa kau tahu..

ketika aku berlapang dada dengan teguranmu..

ketika aku tersenyum untuk kebahagiaanmu..

ketika aku menguatkan saat kau mulai terjatuh..

ketika aku sekuat tenaga tanpa jemu membantumu..

ketika aku begitu cepat melupakan kesalahanmu…

ketika aku membuka lebar-lebar pintu kemaafan untukmu..

ketika aku menjaga rahsiamu..

dan ketika terkadang aku perlu melepaskanmu dengan penuh keikhlasan..

jika Allah yang memintaku untuk mencintaimu dan aku melakukannya,dengan izin Allah dan semoga hanya kerana Allah..

Sahabatku,apa kau juga "mencintaiku kerana Allah"?.......

(inilah penyampaian seorang adam)


subhanAllah,aku bergetar membacanya dan sangat kagum akan kesolehannya,
terima kasih ya Allah,Engkau telah mempertemukan aku kepada hamba yang selalu membawaku ke jalan yang benar.

dan dalam diam, hatiku berbicara,
"Dalam diam aku mencintaimu,aku serahkan rasa ini kepada Sang Pemilik Hati...kerana dengan cara ini aku yakin jika Allah menjodohkan kita,maka Allah akan mempertemukan Kita,
masih ingatkan salah satu ayat Allah yang berbunyi,

"wanita baik untuk laki-laki yang baik dan sebaliknya"
itulah janji Allah yang terkandung dalam kitabNya..

aku belum berani mengatakan "Aku Mencintaimu" kerana aku sendiri belum cukup mencintai Tuhanmu,sebelum aku mengatakan aku mencintaimu,Maka., izinkan aku mencintai Tuhanmu terlebih dahulu..


aku yakin dengan imanmu, kau bisa menjaga izzahku.. Terima kasih aku ucapkan kepadamu wahai Adam yang selalu menyedarkan aku dikala aku lalai..

Maka akan aku jadikan penantian ini sebagai jalan menuju keberkatan dengan

Taqarub ilallah(mendekatkan diri kepada Allah)

Tholabul'ilmi(menuntut ilmu)

islah(memperbaiki diri)

selalu menjaga hijab dan izzahku

di celah-celahan waktuku dengan Rabb ku,ku isi penantianku dengan ukiran tinta cintaku dengan syair Doa untukmu..

aku curahkan segala perasaanku kepadamu dalam lembaran-lembaran diariku selama dalam penantian...

Tentang Cinta Dan Rindu,tentang Harapan dan Doa,meskipun saat ini kau tak tahu surat itu,akan aku berikan surat itu saat waktunya tiba,saat diriku dan dirimu terikat kukuh oleh mitsaqan Ghalizah(perjanjian yang berat)yang Allah telah menjadi saksinya….

biarlah waktu yang bicara,kerana waktu tak pernah berdusta...

InsyaAllah hatiku sentiasa terjaga dalam persinggahan Cinta yang Agung saat ta'aruf ku berlabuh...

InsyaAllah jika Allah menjodohkan kita, moga ia mengalir indah di Mahligai Rumah Tangga..

bila yakin telah tiba,
teguhkan Azzam di dalam jiwa,
kesabaran itu bisa menjadi Bunga…

untukmu calon imam ku...



Jadilah Soleh Dan Solehah Dulu....


Tidak dinamakan cinta suci jika nafsu menjadi sandaran utama. Bukan membuang perasaan fitrah insani mahu mencintai dan dicintai, namun tahu dan sedar di mana sasaran pengakhiran konsep cinta yang di bawa itu. Rumah tidak dibangunkan dalam masa sehari, cinta suci memerlukan perlakuan yang disaluti kesabaran tinggi, di mana terlatih sepanjang masa bersama keimanan yang kental dan utuh.

Dalam Islam cinta dan keimanan adalah dua perkara yang tidak dapat dipisahkan. Cinta yang berlandaskan Iman akan membawa seseorang kepada kemuliaan, sebaliknya cinta yang tidak berlandaskan Iman akan menjatuhkan seseorang ke jurang kehinaan. Cinta dan keimanan laksana kedua belah sayap burung. Imam Hassan Al Banna mengatakan bahawa: “Dengan dua sayap (Iman dan cinta) inilah Islam diterbangkan setinggi-tingginya ke langit kemuliaan”

Bagaimana tidak, jikalau Iman tanpa cinta akan pincang, dan cinta tanpa Iman akan jatuh ke jurang kehinaan. Iman tidak akan terasa lazat tanpa cinta dan sebaliknya cinta pun tidak lazat tanpa Iman. Kalau sudah tahu diri ini tidak terbaik di pandangan mata manusia, kenapa tidak berusaha menjadi sebaik mungkin dalam menambah fungsi diri mencapai kebaikan di sisi Dzat Allah Taala?

Kalau sudah tahu dan pasti diri tidak mampu memiliki pasangan soleh dan solehah, kenapa tidak mencari kurang soleh dan solehah, dan berusaha merubah menjadi soleh dan solehah? Berusahalah menjadi soleh dan solehah terlebih dahulu, pasti takdir ketentuan-Nya untuk anda dengan insan solehah dan soleh.

~Bila hari itu datang......~



Assalamualaikum.. sentiasa mendoakan yang terbaik buat sahabat semua..

Alhamdulillah.. 14 Mac 2012 yang lepas genaplah saya berumur 22 tahun.. tua kan? Saya pun seakan2 tak percaya yang saya dah berumur 22 tahun.. Bagi saya , tika ini, tanggungjawab saya makin bertambah, bertambah dan bertambah.. yela.. makin berusia kita, makin banyak ujian yang perlu kita hadapi.. apa2 pn, Alhamdulillah, syukur tak ter hingga sebab Dia masih meminjamkan nikmat ‘nyawa’ yang tak ternilai ni buat saya.. syukur, masih dipanjangkan umur untuk terus berjuang di jalanNya….

Terima kasih pada semua sahabat yang tak pernah lupa titipkan doa buat saya. Terima kasih pada semua sahabat yang tak pernah lupa pada tarikh istimewa ini, tak kira lah yang wish di facebook, mesej, telefon, atau face to face. Sangat2 menghargainya. Alangkah bahagianya diri ini andai tiap2 hari ada yang mendoakan diri ini.. >_< …

Malam besday saya tu, saya tidur awal.. keletihan after balik silat. Pukul 11.30malam dah tidur, then sebelum tidur tu, memang saya sudah silentkan nset saya, supaya nanti tak da lah terganggu tidur saya bile ada yang hntar mesej. Maaf ye, bukan sengaja, tapi sangat2 letih malam tu. Bangun je subuh, penuh inbox dgn mesej ucapan dr sahabat2 tercinta. Tersenyum bila baca mesej2 mereka. Satu persatu cuba saya balas walau masa tu, kredit sangatlah nazak. Alhamdulillah, byk doa yang sy dpt pd hari itu.

Pagi tu, masuk je kuliah, majority budak2 kuliah wish besday.. terharunya diri ni, hanya Allah yang tahu. Tengahari tu, kami makan sama2… then, pukul 3.30petang dh habis kuliah, semua balik bilik msing2. Dalam pukul 5.30petang, saya dikejutkan dgn kedatangan dua sahabat. Masa tu, saya tgh duduk di birai katil, menghadap ke tingkap, tgh balas mesej pelanggan yang beli shawl, memang tak sedarlah bila masa mereka berdua masuk. Terkejut, hampir nak terlompat juga lah.. depa bawa kek dan bungkusan2 hadiah. Allahurabbi.. tak terfikir pun mereka akan buat kejutan.. terharu.. tapi tak tunjuk pun wajah terharu tu… cover2..hehehe.. then.. kami berborak dgn gembiranya smpai lah sebelum magrib menjelma, mereka berdua pun balik.. Moga ada imbalannya dgn setiap kebaikan mereka terhadap diri ini.. insyaAllah... Ameen..

**********moga amalanku bertambah seiring bertambahnya usiaku************

**********************mogA bertambah TUA dijalanNya***********************

**********************moga menjadi anak yang solehah***********************

*******************moga cepat dapat jodoh..opsss??hahaha********************

******************dan banyak lagi, hanya Allah saja yang tahu*******************

AMEEN YA RABB…

Kalau nak diungkapkan satu2 perasaan saya, rasanya seratus lembar kertas pun tak cukup. So, lebih baik saya berhenti setakat ni sahaja.. cukuplah selebihnya hanya DIA yang tahu.. yela, kalau lebih2 citer kat sini, tinggal apa lagi utk saya ngadu kat DIA kan? Peace yoooo.. >__<

Sebelum saya undur diri.. saya hadirkan beberapa ucapan yang membuatkan diri ini terharu…

“Happy birthday to you.. hm dh tua pun ko ni ye. Cepat je mase berlalu.. tahu2, dh umur 22. Apa pun, aku nak wish, semoga panjang umur, murah rezeki, bahagia di dunia dan akhirat. Thanks coz sudi jadi kawan aku, dan jadi UMI for MY BABY…..”

From Aisyah.. dia ni kawan baik masa saya sekolah menengah, sampailah sekarang, walaupun dia dah bergelar seorang isteri dan ibu sekarang ni.. anaknya baru berusia sebulan lebih..diberi nama RAUDHAH NUR QASRINA. Saya mak angkat kepada anaknya.. so, RAUDHAH panggil saya UMI.. Alhamdulillah, berpeluang jadi ibu walaupun bukan anak sendiri.. xsabar nak tgk raudhah membesar, moga tumbuh mekar menjadi muslimah yang tegar.. Ameen..

“kerana ilmu itu jambatan ke syurga, maka saya titipkan buku itu buat kak dila.. dan kerana masa itu lebih bernilai dari emas, saya hadiahkan “masa” itu untuk kak dila.. manfaatkan keduanya ya.. LOVE YOU… “

Dari cik siti.. sangat2 terharu bila baca mesej ni.. insyaAllah, akan dimanfaatkan sebaikmungkin.. syukran my dear ukhti..

*****moga kita semua berkasih sayang hingga ke syurga kerana Allah semata2….

*********salam seindah seharum kasturi, dari dielah mujahidah….***********

~Sibuk.. Sibuk.. Sibuk.....~



Sibuk..sibuk..sibuk..??. adeh.. dah lama saya tak menulis ni.. sibuk katakan… ***jangan caye! Dilah bohong je tu.. eh2.. betul.. dilah memang bizi…ngee..***

Serius.. sem ni makin sibuk… dengan berlambak assignments nya lagi..dengan aktiviti2 kolej lagi..program tu, program ni.. tak terlarat dah rasanya nak bawa badan ni.. boleh kurus kering macam gini..agaggagagaa…

Ni jadual kuliah saya sem ni.. dah cuba yang terbaik susun jadual ni….tapi xda juga yang cuti..hailaaaaa.. xnak kasi saya berehat lah tu…. **dilah, bersyukur seadanya.. baiklah… weet2..

Hari isnin…

8-10pagi : kuliah Penyelidikan Operasi..

2-3petang : Tutorial Macroeconomy II

3-4petang : Tutorial Differential Equations..

Hari selasa…

8.30-9.30pagi : Tutorial Analysis Statistic..

Then….. rest time!! Fuhh.. best,… alamak!!! Da kelas lagi lah..grrr..

9.00mlm-11mlm : kelas silat cekak hanafi..

Hari Rabu…

8-10pagi : Kuliah Penulisan Saintifik

11-2ptg : Kuliah Bahasa Arab..

2-4ptg : Kuliah Analysis Statistic

***wah!!!!! Hari rabu paling pack!!!! Berkejar2 nak solat zuhur!!!! Zuhur masuk pukul 12 lebih… Asar pulak masuk pukul 3lebih.. cabaran2..~

Hari Khamis…

8-10pagi : kuliah Perhitungan Berangka

2-4ptg : kuliah Differential Equations..

Hari Jumaat,..

8-10pagi : Kuliah Analisis Nyata..

2-4ptg : Kuliah Macroeconomy II

9mlm-11mlm : Kelas Silat Cekak Hanafi..

Sabtu dan Ahad..

Basuh baju… kemas2 bilik.. buat homeworks.. tgk movie!!!! Hahaa

Tengok.. sibuk kan saya?? Yes..i know.. sama je macam korang.. bizi semuanya.. biasalah.. nama pun student kan.. yang tak belajar pun sibuk, apatah lagi kita yang digelar sebagai pelajar ni kan.. walau sibuk2 mana pun saya ni, haissshhh,, ,masih mahu amik kelas silat tu… sabar jak lah.. sebenarnya, dah lama dah nak masuk silat ni.. memang teringin pun.. masa kat matrik dulu, amik silat olahraga.. skang di U, amik silat cekak hanafi.. setidak2nya, ada juga ilmu pertahankan diri..

Ramai juga org tak percaya yang saya ni masuk silat.. yela, mungkin depa nmpk saya ni lembut diluaran kot?? **eh?? Yeke lembut??? Hehehe.. saya pedulikan apa yang org nak kata, janji saya dapat apa yang sy nak.. **wahhh..kelas kau dilah..allalalaa..

Semalam kelas silat baru mula.. Alhamdulillah.. setakat ni, boleh follow lagi.. best2.. tapi lebam2 juga lah, sengal2 juga lah badan.. biasa lah, nama pun silat kan, mana ada lembut2 ni.. yang tak tahannya, saya banyak main dari serius semalam.. haissshh.. banyak gelak je.. yela, dah jurulatih tu buat lawak je memanjang.. mana tak tergelak.. pastu, masa buat latihan serangan tu, kan kena tumbuk betul2, kadang2 tertumbuk tempat lain, haisssshh,,,, gelak lagi..ish2..dilah2.. bila kau nak serius hah????

Apa2 pun, betulkan niat.. lakukan sesuatu niat kerana Allah.. moga bertambah amal, iman… Sentiasa mendoakan yang terbaik buat semuanya… insyaAllah.. May Allah bless u guys.. ameen..

Salam seindah seharum kasturi,

Dielah…~

~Warkah Cinta Buat Mujahidku~



Mujahidku, apa khabar?

Apa kabar dengan hati yang masih dalam perjuangannya demi menggapai redhaNya?
Apa kabar dengan setia dan kejujuran?

Semoga saat ini kau baik-baik saja..

Penatku, penatmu saat ini semoga tetap utuh berpijak di jalanNya..

Semoga mendung ini kau nikmati juga..

Supaya kau merasa sejuk setelah seharian bercampur debu..


Mujahidku,

Aku rindu dalam serindu-rindunya tentang takdir kita..

Semoga saat ini Penghulu kita menjagamu..

Melindungimu di jalanan yang terik..

Atau di lautan yang terhampar luas..

Atau …

Bahkan di musim yang berbeza?

Aku takkan pernah tahu….

Namun tahukah kau?

Aku selalu yakin akan takdirNya…


Mujahidku,

Semoga saat ini Dia menjaga hatimu..

Mata, pendengaran, jiwamu..

Semuamu, untukku!

Pun aku, semoga DIA membantuku,

Untuk menjaga kehormatanku, jiwaku, jasadku

Semuaku, untukmu!

KeranaNya semata-mata..


Mujahidku,

Tahukah kau?

Saat ini aku berdoa untuk keselamatanmu..

Semoga saat ini kau masih teguh

Di jalan yang DIA bentangkan untukmu……


Mujahidku,

Saat kita penat lelah berfikir dan jasad begitu menggila..

Saat seruan-seruan dakwah ini

Mengajak kita berputar bersamanya…

Sungguh, aku hanya berharap DIA redha,

Atas apa yang aku dan kau lakukan , Meskipun kau entah di mana…


Mujahidku,

Entah kau di mana…

Tidak sesekali aku melukis jasadmu..

Tidak sesekali aku mereka-reka, atau membayangkan bagaimana tentangmu…

Sebab mujahidku, tahukah kau?

Aku mencintaimu sebelum mata ini memandang,

Aku mencintaimu sebelum telinga ini mendengar,

Dan Aku mencintaimu sebelum hal2 tipu daya merosak semua ketulusanku atas siapa pun kau!

Dan aku ingin menjaganya tetap begitu SEDERHANA….


Ah, mujahidku…

Semoga kau lantunkan doa yang sama pada Pemilik kita,

Sebab takdirku dan takdirmu ada di genggamanNya

Dan kita tidak akan pernah tahu…


Mujahidku,

Dalam sujud-sujud panjangku, aku merayuNya

Menyelipkan doa semoga aku pantas mendampingimu…

Entah siapa pun kau, di mana saat ini adamu..

Namun …

Ada hormat..

Ada rindu…

Kepercayaan…

Yang memberiku seharum energi kasih..


Mujahidku,

Sungguh aku hanya ingin menjaga diriku, jiwaku

Mempersiapkannya..

Menghadapinya…

Agar suatu saat DIA berkendak..

Dan membuatkan pertemuan antara kita..

Aku telah siap mendampingimu..

Dan kita akan tapaki jalan dakwah yang kita pilih serta cintai

Hingga hanya Allah muara akhir semua cinta kita..

Menuju hingga ke jannah…


Sebelum sampai saat itu, akan ku tetapkan hatiku hanya untukmu..

InsyaAllah… Ameen Ya Rabb….

Salam kasih seindah seharum kasturi,

Mujahidahmu..