Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
~ :: Mati Itu Pasti :: ~


‎~ :: bergetar segala urat dalam.. bila terbaca status berita kematian mahasiswa kaherah mesir yang meninggal ketika bangun utk qiamullail.. Ya Allah.. Betapa kematian itu xmengira usia, xmengira tempat..... kalau sudah sampai ajalnya, xkan dilewatkan walau sesaat sekalipun. xkan dicepatkan juga walau sesaat sekalipun.. Allahu Rabbi.. mampukah husnul khatimah menjadi milikku? :: ~ ~ :: tetiba teringat.. tika solat sunat raya aidiladha bru2 ini.. sedang asyik dengar takbir raya.. penuh syahdu.. tiba2.. sahabat sebelah ku menangis..... :: ~

"kakak.. tiba2 org rasa takut.. takut sgt2.. entah bila kematian akan menghampiri kita.. mati itu pasti.. cuma org harap, sebelum org 'pergi' org sempat berbakti pada kedua ibu bapa orang.. sempat berbakti pd agama... Ya Allah.. takutnya bila fikirkan semua itu.....''

:: rasa terkedu saat itu.. rasa turut ingin mengalir air mata... ''mati itu pasti.. iya. mati itu pasti....'' ::

:: bersediakah aku utk menghadapi kematian yang bila2 masa saja akan 'menjemput' kita.. Ya Allah.. rasa kerdilnya diri ni.... ::

:: mengingatkan ku peristiwa dua hari lepas.. masa buat fieldwork di kg Liontin.. pergi buat liputan di sungai yang dipenuhi ikan besar2.. untuk buat feet massage.. baru di kepung ikan2 besar yang xda bisa tu dah menjerit2. akhirnya, mengalah,.. keluar dari sungai.. takut pd ikan2 tu.. Ya Allah.. ini kah orangnya konon ingin berkata mahu berjihad di jalan Allah.. perjuangkan agama Allah...? Tapi bila disajikan dgn ikan2 besar di depan mata, dah lari lintang pukang... masih banyak lemahnya dirimu ini dielah... masih banyak dilah.. masih banyak..................... ::

:: masih banyak yang perlu diri ini belajar.. permudahkan segalanya ya Allah......ameen ::

sentiasa mengharapkan yang terbaik buat semuanya.... amal dengan ilmu.. insyaAllah.. maaf segalanya... :: Al Fatihah buat Junjungan Nabi kita dan para sahabat serta buat semua umat Islam di dunia.... amin... ::

:: redhakan pemergianku... ::

0 comments: