Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
~:: Mungkinkah ini TINTA terakhir DAriku? ::~



~ :: Mungkinkah ini tinta terakhir dariku? Dan Mungkinkah ini juga tinta terakhir dari kalian? Allah.. Sejak akhir2 ini, sentiasa di'sajikan' dengan berita pemergian sahabat2 tercinta.. pemergian pemimpin2 yang hebat dan sebagainya... Teguran dari Allah.. Teguran Dari Allah.... Sayu hati ini, mengenangkan makin hari makin kematian itu dekat menghampiri kita.. cuak.. kecut....terasa bergetar jugak hati ni bila mana ada antara mujahid2 Islam telah meninggalkan kita.. tinggal kita dan yg lain utk terus berjuang.. kalau diri kita sendiri lemah.. takde sape yg boleh tlg.. coz utk memenangkan Islam di tanah air kita bukan dgn mengharapkan kelemahan dari pihak musuh tetapi perlu perbaiki kelemahan dari diri kita sendiri... MATi Itu Pasti.. Tersentap hati bila teringatkan kata2 seorang sahabat tercinta..

"org2 alim rindukan kematian,..org2 mcm kita ni takutkan kematian...jauh berbeza....."

Ya Allah... di manakah tahap kita sekarang ni? Jujur akui, diri ini masih di level yang terbawah sekali... T_T ..... baru kena pisau sikit, nak menjerit bagai kena histeria... baru kena gigit dengan kerengga ciput tu pun dah berair air mata.. Apakah? layakkah diri mu bergelar si mujahidah? Layakkah dirimu bergelar si mujahid setia? sedangkan bru di 'sajikan' dgn ujian yang sgt2 kecil, dah cepat melatah.... malu rasanya jika nak dibandingkan dengan anak2 kecil di palestin sana.. sikit pun mereka xgentar walau diacukan senapang sekalipun.....

MASih jauh lagi perjalanan kita... masih jauh lagi..... pejuang2 di palestin sedang giat berjuang mempertahankan AGAMA kita.. TAPI KITA DI SINI????? SEDANG LIGAT, SEDANG GIAT, SEDANG BERTUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN CINTA KITA PADA MANUSIA!!!!!!!! Ya Allah,.. sedihnya!!!!!! SAMPAIKAN ADA YANG SANGGUP MEMBUNUH DIRI, MENGGADAIKAN MARUAH DEMI CINTA MANUSIA YANG TAK PASTI KE MANA HALA TUJUNYA......

sedihnya.. sedihnya... JIKA RASULULLAH masih hidup tika ini, TAK DAPAT KU BAYANGKAN BAGAIMANA SEDIHNYA HATI BAGINDA BILA MELIHAT KERUNTUHAN AKHLAK ANAK2 REMAJA ZAMAN INI.....

Teringat lagi kata2 dari sahabat tercinta ku...".saidina umar prnh brkata:"klu nak tgk kekuatan satu2 negara tu, lihatlah pada remajanya" so, ksimpulannya, negara kita sgt corrupted,dan sgt lemah sbb remajanya yg collapse daripada iman......"

Andai ini tinta terakhir kita...

Tinggalkanlah kata2 yang bisa menolong kita utk mendapatkan saham pahala di akhirat kelak..

deletelah semua gambar2 yang boleh mendatangkan saham dosa kita di akhirat kelak... terutamanya pada muslimah2 sekalian.. gambar2 dgn bukan mahram, mohon DELETE LAH! iya.. saya tahu.. KALIAN BERCINTA.. KALIAN COUPLE.. TAPI MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA.. KALIAN TETAP TIDAK HALAL ANTARA SATU SAMA LAIN.. SAYA SAYANGKAN KALIAN, SEBAB ITU SAYA BAGITAHU SEMUA NI.. SEDIKIT PUN SAYA TAK CEMBURU, MALAH SAYA BAHAGIA MELIHAT SAHABAT2 SAYA BAHAGIA... saya tak kata saya PERFECT, saya tak kata saya BAIK.... malah saya sendiri berkasih sayang.. malah saya sendiri sedang dilanda bahagia.... tapi semua itu tidak menjadikan tiket untk kita sesuka hati mempamerkan di khalayak. cuba bayangkan, dlm sehari, berapa org akan melihat gambar2 kalian, dan bila di darab, tambah, square root dan sebagainya...... berapa dosa yang kalian akan dpt?? nauzubillah.. minta dijauhkan semuanya.. cukuplah sahabatku, biar ia menjadi rahsia antara kalian dan DIA...

Usah terlalu hanyut dibuai indahnya fatamorgana ini.... mArilah sahabat, sama2 kita bangkit dari celah2 dosa kehidupan ini... Tanya diri kita, tanya iman kita.. apa sebenarnya TUJUAN kita HIDUP? KE mana Hala Tuju kita sebenarnya..... Muhasabah diri sentiasa..

Andai benarlah ini TINTA TERAKHIR, mohon segala kemaafan atas segala kekurangan.. sesungguhnya, ambe hanya insan dhaif, yang tak terlepas dari melakukan khilaf. masih banyak lubangnya yang perlu ditutup... jaga keseluruhannya.. terima kasih atas segalanya.. Alhamdulillah.. syukur padaNya, atas nikmat Islam dan Iman yang dikurniakan kpd kita.. Setiap insan pasti akan merasai mati... samaada cepat atau lambat, itu rahsiaNya.. nantikan dengan ilmu di dada.. amal dengan ilmu.. aman dengan iman.. Maaf segalanya..

"harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama....."

0 comments: