Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
wanita^_^


wanita itu di ibaratkan permata...

ada yang mahal...dan ada yang murah....

yang murah itu akan dipamerkan dikhalayak ramai....

mudah dijumpai malah boleh dicuba oleh sesiapa pun...


namun..

permata yang mahal sukar untuk mencarinya...

tambahan pula ditempatkan khas yang dijaga rapi dengan sistem keselamatan dan orang tertentu sahaja yang dapat melihat dan menikmatinya...

iaitu...penjual dan pembelinya sahaja..

mereka ini umpama keluarga dan suami wanita itu...^_^




wanita solehah itu....

ibarat mawar berduri....

dari jauh kelihatan cantik dan lembut...

namun..

bila didekati lelaki ajnabi...

durinya jadi perisai untuk memelihara diri...


wahai muslimah....

jangan kau tumpulkan duri2mu hanya kerana insan bernama lelaki, kerana rojul soleh hanya akan memilih mawar-mawar yang tajam durinya...^_^


Gadis Idaman...

gadis itu wajahnya berona Nur Iman..

Mahkotanya di litupi tanda Kehormatan...

Maruah diri dipagari dengan Kesopanan...

Dialah Puteri indah Rupawan...





tika gadis lain sibuk menghiasi diri...

Dia hias Nur Ilahi pada Wajahnya..

tika gadis lain sibuk mencari Sang Putera...

dia selesa bersama cintaNya...

tika gadis lain sibuk Bermadah Pujangga...

dia tekun dengan Bait kata Tuhannya..

tika gadis lain menangisi pemergian Arjuna..

dia tangisi Kehinaan Diri...


gadis itu seperti MAWAR BERDURI..

indah dipandang...namun sukar di pegang..

mulianya kerana ketakwaan..

cantiknya kerana akhlak mulia..

kerana itulah di katakan dialah GADIS IDAMAN...^_^


jika mahu mendapatkan yang soleh...

kurangkan agenda mencari si soleh...

tapi...

berusahalah menjadi yang solehah...

jika inginkan yang solehah...

janganlah cerewet mencari yang solehah..

tapi..

berusahalah menjadi yang soleh..

bertemu yang solehah...

solehah lah dia..belum tentu kekal...

bertemu yang soleh...

solehnya boleh berubah...

kerana si soleh dan solehah adalah insan biasa....^_^...

kesimpulannya...carilah nama soleh n solehah..hehee...jeng3...tepuk dada...tnye iman..tepuk dada,..tnya hati..^_^...selamat beramal..bak kata nabil raja lawak.."lu pikirlah sendiri.."..tapi..dilah nak ubah sikit...marilah kita sama2 berfikir...^_^

salam seindah seharum kasturi...^_^

seindah2 hiasan..adalah wanita solehah..^_^

8 comments:

bud@k_p$!k0 said...

i like..^_^
sama2lah kite berfikir....

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

huhuhu..i like 2,3,4 n so on...hehee...saya suka gambar2 bunga 2..hehehe...cam sesuai je kaler dy ngn background saya..hehee

bud@k_p$!k0 said...

ha'a..sesuai2..akak suke tgk gmbr tu..hehe...

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

hehehe..jgn risau kak zai...sy da save dlm lappy kak zai..huhuhu.....comel2...hehee....nakbungaaaa....nak kucing.....hehehehee

bud@k_p$!k0 said...

amik la...hehehe...

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

saya nak bunga hidup,..saya nk kucing hidup..bukan gmbr2 nye..waaaa

bud@k_p$!k0 said...

kn byk bunga kt kolej ab tu...kucing g cari kt cd..

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

tinggi2 belaka bunga kat sini..kena panjat ni..hehe..kat cd byk kcing ek??xtau pn..meow222