Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
warkah dari seorang kakak untuk adik...^_^


salam semanis madu ku hulurkan...salam seindah seharum kasturi menyusul kemudiannya...lallala...pertama2nya.....yeah!!!!suka!..dah dpt on9!!line celcom td wat hal 2...sje nk menguji diri ini..huhuhu..maaf kpd yang menjadi mangsa keadaan..begitu banyak msj "testing2" yang ku hantar..hehe...nasib korg lah..hehe...buat pakcik...terima ksh cz xjemu2 balas msj kita...yeah...wat kakak....ceh..apakah itu??ciap marah2 kita lg...g wat "testing2" kat dy...hmapeh nyor kelapa busyuk r akak ni..huhu..dan...pesanannya sebelum dy tido...."gudux exam ye...akak dh nk tido...dh penat stdy..nak rehat ckup2 plak...kahkahkah.."..perli kita lah 2..mentang2 lah dy dah hbz exm..skng dh da kat umah...enjoy kat umah..makan masakan mak...sobs33....xpe2..nanti kita balik gak..tgu r ek..yeah....tap..nt kalau balik...dush..msti kita yang kena masak!!!adoyai...mmg kita yang kena masak...memag lunch,kita yang masak..msti nt akan kepeningan,nk pk menu2 2k hari2 seterusnya....sobs33...but,i luv cooking!!!!heheheee....eh2..dh lari topik plak...em...back 2 the main point...warkah ini..ku tujukan khas wat adik lelaki ku...satu2nya adikku...

adik....
pe khabar agaknya adik hari ni??...mesti adik xtdo lg skrg ni kan...msti tgh men gme kat notebook kamu 2...dan..xpon..msti tgh tgk tv...xpon...tgh main nset...
adik....
entah angin bayu apakah yang membuatkn diri ini ingin mencoretkan sesuatu watmu.....adik..serasa diri ini tdk percaya yang adik dh jd anak teruna...dh besar...dulu..kita main kejar sama2...main tembak2...main tumbuk2..(eh2...ganas jg aku ni...hehee..)begitu gembiranya saat itu...tapi..sekarang...2k melakukan sume itu...sgt mustahil...diri mu sdh dewasa...sdh jd jejaka...begitu jg diriku ini...sdh jd anak dara..(anak dara??toink..pengsan..hhhee)..

adik...
kdg2 diri ini tergelak sendirian bile terkenangkn....3thn lg adik akn berusaha 19thn...dah makin besar dik!!adik..ketahuilah...kakakmu ini..sgt2 bimbang akn dirimu...adik...kakak takut adik akan jauh terpesong....adik..kakak takut....adik xdpt jd muslim yang soleh....adik..kakak takut...adik xdpt jd pemimpin yang bagus..adik...kakak sgt takut.....

adik..
ketahuilah....walau diri ini sering marah padamu...sering mencari gaduh sama mu....tapi...tidak ada sedikt benci pn dhati ini...malah...ketahui lah dik..kakak wat sume 2..kerana kakak nak adik kakak jd adik yang soleh..jd super duper muslim dik....insyallah

adik..
kakak teringin sgt berimamkn dgn adik...kita solat jemaah sama2...adik...kakak teringin sgt...sbelum diri kakak ini diambil alih oleh abang iparmu nanti,kakak terlebih dulu teringin berimamkan adik....adik...bilakah waktu itu akan tiba??adik...kakak sentiasa doakan saat itu tiba...

adik..
kakak tahu....diri adik xsebijak kakak2 berdua...kakak tahu...diri adik xsemmpu kami berdua...dan..kakak tahu...adik hebat dlm bidang lain...adik....diri adik menjadi harapan keluarga dik....mgkn adik xtahu itu sume..tp...adik mjdi harapan kami sume..kerana adik lah satu2 adik laki kami..adiklah satu2nya anak lelaki tunggal dlm keluarga kita...adiklah nanti yang akan bela kami sekeluarga..dan adiklah nanti yang akan jd wali kakak2 berdua andai aboh tiada....

adik....
ketahuilah..kakak marah adik bila xsolat...bukan kerana xsayang adik..tpi..kerana kakak nak ajar adik jadi pemimpin..kakak nak adik jadi muslim soleh..kakak nak adik belajar supaya nanti adik leh jd pemimpin hebat wat keluarga adik nt..

adik...
kami suruh adik belajar sungguh2,bkn kami katakan adik xpandai...tapi..kami nk adik berjaya..kami nak adik hidup senang..kami nak adik hidup selesa...(hehee..nt leh kami tumpang senang..heheh..helikopter satu!!!hehehe)

adik...
ketahuilah...ibu kita....ayah kita...xpernah nak pilih kasih...xpernah nak beza2kan kasih mereka...bagaimana sygnye mereka kat kami,begitu jualah mereka menyayangi adik....adik..marah mereka bukan tanda benci..tpi..tanda sayang.....ketahuilah adik..mereka tido xlena...setiap kali memikirkan tentg adik...tentg kita...ketahuilah adik..mereka sgt2 bimbangkan masa depan adik..masa depan kita....adik....usahlah terasa hati....kami sume syg sgt kat adik.....

adik...
kakak berdua ingin mohon maaf...andai selama ini...kami xmenunjukkan sayang kami pd adik...mgkn kami ego..untuk mengatakan face to face yng kmi sygkn adik...tapi...ketahuilah...kami sentiasa..sentiasa..dan akan sentiasa syg kt adik..walau sejuta adik yang dtg pd kami,tp tetap xsama ngn adik kami yang sorg ni....adik..maafkan kami...andai kami telah lukakan hati adik...dan..maafkan kami dik......kami secara sengaja,hehee...selongkar diari adik dan baca diari adik..dari situ....adik...kami menangis dik...menangis..dan menangis.....adik....maafkan kami kerana xperasan dirimu terluka....maafkan kami andai tdk memahami dirimu.....adik....kami syg sgt2 kat adik.....kakak sentiasa doakan adik...adik..ketahuilah....sepanjg hmpir 5bulan ni....kakak xbrjumpa adik....rndu seringkali bertamu dhati ini..seringkali mengetuk2 pintu hati ini...rndu sama adik..rndu gelak ketawa adik..rndu saat adik kenakan kakak..mmg xdpt dnafikan..setiap kali kakak balik ke rumah...adik mesti akan cari gaduh ngan kakak...ada je benda yang adik nk wat kakak marah...sehari xwat kakak marah...msti xsah...ada je adik cari idea...ble akak dh mula marah..pe lagi...akan berlaku lah proses kejar mengejar,tarik2 rmbut(sakit wooo....huhu)....wlupn kdg2,,,,,ishh22...geram betul kata adik...tapi..kakak tahu...adik wat sume 2...2k tarik perhatian....adik nak kakak tumpukan perhatian kat adik..adik nak kakak nmpk adik depan mata...adik nak..kakak tahu adik wujud..adik nak kakak beri prihatian pada adik....adik..kakak tahu sume 2...dan...terima kasih dik...kerana...kenagan2 2 lah yang kakak bawa kat sini..setiap kali diri ini teringat pd adik...akak akan ingt kngn2 kita bersama...

adik....
kakak tahu sebab apa adik berkapel...kakak tahu sebab pe adik bercinta....sebab adik xnmpak..kasih syg sebenrnya dpn mata adik...adik...kakak larang adik berkapel.kakak larang adik bercinta,bukan kakak benci adik...tapi..kakak xnak adik hanyut dlm cinta monyet...adik masih muda dik..bru umur 16thn...wlu adik umur 20thn sekalipn,kakak akn stil ckp adik mash muda...adik..masih byk perkara yang adik xtahu...dan perlu tahu 2k dbwa ke perkmpgn akhirat...kakak xkisah....saat kakak nasihatkan adik..adik kata kat kakak..."tu dia...ustzah muda mula nak bg ceramah.."...sikit pn kakak xterasa..kakak tahu.....adik xda niat nk kata sume 2...adik...jika ilmu dah penuh di dada...jika adik dh bleh wat keptusan sendiri...jika adik dah leh imamkn org lain..jika adik dh bleh memimpin org lain...jika adik dh leh slt sempurna...jika adk dh taw pe itu islam dn tnggjwb kita sbgai org islam...dan jika adik sdh pndai n bijk memimpin diri sendiri..jika saat itu tiba...kakak akn benarkn adik bercinta...tapi msti kena pada tmptnya..dan kalau adik nak 4org sekalipn,kakak leh tolong carikan..saat itu..kakak xkan halang adik...so sporting punyer kakak..hehehe...

adik....
ketahuilah...kakak nak adik berjaya..kakak nk adik hidup selesa..akak nak adik jd muslim soleh...kakak nk adik jd pemimpn adil..kakak nak adik jd seseorg yng berguna pd agama,bangsa dan negara,,bukan kakk je nak sume 2..ibubapa kita lebih dari tu mreka mahu...mereka nak segala2nya terbaik wat adik....

adik....
mgkin adik xkan baca luahan hati kakak ni...kakak tahu..adik xkan bca..2 yang kakak berani ost 2....hehehe...kat sini,...akak nak wat pengakuan...yang kakak sgt2 kasihkan adik..sgt2 sygkn adik..terima kasih kerana hdr dlm hidup kakak...terima kash kpd pencipta kita...bia adik ni nakal,tp akak tetap sygkn adik....

adik..
harapan kakak....harapan ibu..harapan ayah...
kami nak adik jd manusia berguna....kami nak adik jd muslim soleh...kerana adiklah permata hati kami.....sayang adik!!!!

moga allah sampaikan rinduku ini wat keluarga di sana...pd adik, mohd azmi,ku sayang kamu..pada kakakku,siti hajar,ku rindu kamu..pada ibu bapaku...ku ingin peluk kalian...ingin kenakan kalian..hehehe....
terpksa undurkan diri...mau stdy statistik...hehehe.....salam seindah seharum kasturi.....sehingga berjumpa lagi...insyaallah...wasalam..

8 comments:

bud@k_p$!k0 said...

so suit...dielah2..andai adik kmu yg bace..insyaAllah dia akn brubah...try kurgkn ego yg ada...kdg2, kita yg terpaksa korbankn ego tuk ngajar seseorg yg kita syg erti hidup di muka bumi nih...moga adik kamu sedar akn ksih syg kamu skeluarga pd dia...^_^

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

hahahahahhaa..hehehehee..huhuhuhu..lapornye weh....hehehee...hahahahhaa....semalam masa tepon nak cakap ngn dy pn payoh woooooo.....puas mak pujuk kata org nak ckp..hahahhaaa...last2 bile dpt ckp ngn dy..dy juz kata...em..aaa..em..dua perkataan 2 je..malas r ckp lama2 ngn dy..wat geram je..huhu..laaappppoorrr...heee

bud@k_p$!k0 said...

haha..relax la..biase la tu..bkn sng adik lelaki yg dh menjd ank teruna, dh jd lelaki sejati nk ckp ngn kakak yg dh menjd ank dara..hehe..tp ape2 pon..mmg geram bile kite ckp die bunyi cmtu jer..huhu...

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

wah....cam perli kita je kak zai..hehehee......mmg geram!!!bajek sungguh!!cam mahal je suara 2...ingt sedap ke suara 2??huh..hehee....xpe2...kau kan adik...huhu..aku kan kakak...(tp ciap r balik umah t...aku sengkeh2 hang...huhu...ganasnya..hehe)

bud@k_p$!k0 said...

huuuu..ganaznyer...hahahaha.....lek r...cm statement tu..."kau kn adik..aku kn kakak.." hahahahaha...

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

hahhahaaa..kak zai ni sokong sape sebenarnya ni??????????????huhhuhuuhu

bud@k_p$!k0 said...

xsokong sapa2..

sEindAh mAwAr bErdUri_bidAdAri syUrgA_ said...

hehee,,,bgs22..heheee