Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AhLaN wAsAhLan....sELamAt dAtAng kE prOfiLE aNa bAkAL jEnAzAh~

~jAgA diRi..jAgA imAn..jAgA hAti..jAgA kEsElurAhannya..^__^~


salam seindah seharum kasturi

moga ukhwah kita harum mekar mewangi hingga ke syurga
dielahmujahidah90. Powered by Blogger.
~Kisah Kau, Aku dan Mereka~


~Kisah Kau, Aku dan Mereka~

Thank You to you coz always be my side...

In no matter what happen...

You always beside me..

U never left me alone....

Teringat mula2 perkenalan kita..

kita duduk sebelah...

ku bertanya namamu..

lantas dengan lemah lembutnya dikau menjawab..

"saya Siti Nuratikah zakaria..boleh panggil saya atie je.."

"atie??ekk..peliknye nama..hanya mampu terluah di hati ku sje..lawak pun da..hehe.."

ku perkenalkan diri..lantas kita terus fokus pada kelas sesi pertama...

Kolej Matrikulasi Pahang merupakan tempat kita bertemu..

dan dari situ..

tanpa kita sedar...

ukhwah antara kita terjalin..

dan..

makin hari...makin erat..insyaallah..

tidak ku sangka..

tahun kedua kita di Matrik..

sekali lagi kita ditakdirkan untuk berjuang bersama2 di Matrik..

lantas,...

ukhwah kita makin mantap!!...

sehingga kan...

diri ini sudah menjadi penghuni tetap di bilik mu dan Gong Zhu Yie..

Ya Allah..

sangat2 lah indah saat kita bersama2...

tido sebantal..

makan sepinggan..

gelak ketawa bersama2..

bergurau senda...

bahagianya kala itu..

teringat telatah yie, ada, ya yang nakal2..

telatah cemburu yie bila saya urut kepala atie..

mahu juga dia saya urut kepala dia..

nakal tapi comel!!..

bila krisis melanda kita..

kita tetap mampu tersenyum..

lantas huluran kemaafan dismbut mesra..

tiada pernah tersimpan dendam di hati..

insyaallah..

teringat pada bebelan Nadia Bain sebab xda sesape yang nak wat air..

teringat kenakaln Are-Da Syahida, nakal tapi takut hantu!!heee..

bila kita bergabung, jadi pasukan "sarkas" yang hebat..hehe..

teringat saat wat tutor math..

mesti cik Cikoo Cucurbita Maxima yang akan kita cari..

as pula akan menjdi mangsa untuk copy tutor kimia...

nakalnya kita pada ketika itu...

Teringat juga bila time magrib..

berpusu2 As,Wani,Sya,Ct n sape lagi entah..

pi berebut2 nak mandi..

pastu..mula lah bising satu bilik air tu dgn suara mereka..

datang cik dielah mujahidah..

i tutup lampu, then semua orang menjerit..

i like...!!

nakalnya saya time tu..

Ya Allah..

seronoknya bila bersama2 kalian..

kenangan xdpt dilupakan..

tatkala kita menyambut bezday sama2..

nakalnya kita tika itu..

terharu nya saya..

bila mirah, as, yuni..

menari sambil menyanyi lagu hepy bezday for me..

tpi sedih!dah rakam..tapi terdelete!sgt2 terharu..

bila sambutan bezday tiba, saya lah org paling nakal..

habis saya kenakan korang..

maafkan shbt2..

saya mmg mcm ni..hehe

seronoknya kita bersama2 meraikan hari bahagia dlm hidup...

Ya Allah..

tersangat2 lah rindu pada zaman2 matrik..

bersama2 makan smbil menonton cerita Ketika Cinta Bertasbih!

movie Fav yie!!hee

tengok banyak kali pun xjemu...

bahagianya kita tika itu...

bila saya berhijrah ke blok B..

hati sgt2 merindui shbt2 di blok c.

teringin mahu gaduh dgn cik madihah, cik lilo, cik nadhiah, cik jannah..

teringin nk berebut2 mkn nasi lemak yana..

dan segala2 nya tentang korg saya rindu..

sahabatku,,

Kalau nak di ungkapkan satu2 kenangan kita..

xkan terhitung..

kini...

masing2 terpisah jauh..

bg meneruskan perjuangan ilmu yang tertunda..

tapi..

alangkah indahnya hidup ini..

kerana Allah masih membenarkan atie dan dielah untuk sama2 berjuang di sini..

Ucapan Tinggi kesyukuran ku panjatkan pada Allah atas anugerah yang tidak bertepi ini..

harapanku...

moga ukhwah kita terus kekal hingga Allah mengizinkan untuk kita berpisah dr jasad dan roh...

harapanku juga..

moga dikau xkan pernah meninggalkan ku..

kerana aku sentiasa memerlukan mu setiap detik ku di sini, di sana..

kini, dulu dan selamanya..insyaallah..ku sentiasa memerlukanmu..

shbt2ku....=)..

setiap pertemuan ada perpisahan..

jgn bersedih atas perpisahan kita ini..

pertemuan kita dimulai dgn ukhwah yg indah..

dan insyaallah..

di akhir perpisahan kita jua disusuli dgn ukhwah yg indah..

mungkin sudah ditakdirkan kita bertemu, supaya kita dipisahkan..

wallahualam..

walau jauh di mata..nmun...dekat di hati...

insyaallah..

berjumpa anda di lain episod kehidupan..

berjumpa anda di kemuncak kejayaan!

sama2 lah kita menebar wawasan sambil dipayungi rahmat allah..

akhir kalam..

dikesempatan ini..

saya...

dielah mujahidah...

mohon sejuta kemaafan dari sahabat2...

andai selama kita berukhwah..

secara sengaja atau tidak sengaja..

saya melakukan khilaf..

sesungguhnya..

saya juga hanya manusia biasa..

yang ilmunya dangkal..

hamba yang dhaif..

penuh kealpaan..

penuh kehinaan...

moga...

sudi lah kira sahabat2 memaafkan saya..

halakan segala2 ilmu yang shbt taburkan pada saya..

dan halalkan segala2nya..

moga2 kita semua dipermudahkan urusan menuntut ilmu duniawi dan akhiratwi..

salam imtihan dari saya...

doakan moga kejayaan milik kita bersama!!

amin...

salam seindah seharum kasturi...

dielah mujahidah..

moga kita sama2 berjaya menebar wawasan sambil dipayungi rahmat allah...insyaallah...amin..

3 comments:

sweet_apple said...

rindu sgt suasana di matrik...kawan-kawan semua :)

sEindAh mAwAr bErdUri said...

tau xpe!!rindu juga...chah tu..kuar awal sgt..ngeee~~

alfa said...

p'sahabatan itu indah...walau x pernah merasai semua ni tp ana dpt rasakn apa y akk rasakn...=)